Czy to jest zdrowe?

Czy to jest zdrowe? 😂 To jedno z najczęściej zadawanych przez Was pytań odnośnie tej pozycji 🙏

No więc chciałam Wam powiedzieć, że TO ZALEŻY. Nie polecam tego robić znakomitej większości ludzi (jakieś 99% populacji). Narażone mogą być szczególnie stawy skokowe, kolana i biodra. Do tej pozycji ciało potrzebuje lat ćwiczeń i hipermobilność NIE JEST odpowiedzią. Niektóre osoby hipermobilne być może mogą osiągnąć ten zakres, ale mnie też wszystko boli na samą myśl, co działoby się wtedy z ich stawami. 🚫🙈🚫

Co do mnie – ta pozycja “rosła” wraz ze mną. Jako tancerka, od dziecka wykręcałam stopy i otwieralam biodra na lekcjach klasyki. Nie byłam hipermobilna, nad zakresami pracowałam stopniowo, równolegle przywiązując wagę do aktywacji i wzmacniania mięśni stabilizujących w tej pozycji. Czy mnie to boli? Nigdy. Czy mam jakiekolwiek problemy ze stawami? Zupełnie nie. Więc opierając się na moim trzydziestodwuletnim doświadczeniu na sali treningowej – ten ruch jest w pełni kontrolowany, naturalny, bezbolesny i nie pozostawiający ŻADNYCH niepożądanych konsekwencji.

ALE

➡️Duże zakresy to duża odpowiedzialność.⬅️

Jeśli przyjdzie czas, że przestanę trenować (mam nadzieję, że nie!😱), to zanim usiądę na dobre na kanapie, nawet jeśli przestanę się rozciągać, jeszcze przez lata będę się wzmacniać i stabilizować.

⚠️Na warsztatach tej pozycji używam czasem po to, żeby się pośmiać i pokazać Wam czego NIE ROBIĆ.⚠️ Kiedy pracujemy nad otwieraniem bioder, zawsze będę na Was krzyczeć, jeśli Wasze stopy otworzą się bardziej niż kolana. I jest ku temu powód. Więc Kochani innymi słowy: NIE PRÓBUJCIE TEGO W DOMU!